Tuesday, May 3, 2011

:: haruskah saya bersedih? ::

Salam...

dari title kat atas tadi tu,saya ni mcam nak bertanya la,harus ke saya bersedih yea?bukan ape,tiba-tiba tadi,saya terdengar lagu nasyid ni..lagu ape yea ntah..saya tak ingat..

okay,dah dapat,tajuknye 'Saat Lafaz Sakinah'....

bukan apa,bila saya dengar lagu tu,tu suara hati seorang ayah...tiba-tiba saya rasa sayu sangat2...ayah dah jauh..=(

dia tak boleh nak bagi pesanan apa2 kat suami saya nanti...sepatutnya ayah yang akan jadi wali saya nanti..dia yang akan serahkan saya pada suami saya nanti..tapi ayah dah jauh..=(

harus ke saya ni bersedih atas apa yang Allah dah tentukan??sedangkan semuanya ada hikmah..tapi bukan sebab ape,cuma rasa sedih pula,orang lain ayah dorg yang nikahkan,saya nanti?takpe lah,tu rezeki dorang sume,ada ayah lagi..ni pun,saya dah cukup bertuah ada satu ibu yang sangat2 sayang kan saya,yang betul2 caring pasal saya..terima kasih ibu..bertuahnya nana ada ibu..takpe la kan bu,ayah pegi dulu ada byk hikmah kan bu,nana tau ayah tengah tunggu kita semua kat sana..ayah,nana sangat2 rindu ayah..tunggu nana yea..[ya Allah,tempatkan ayahku dalam orang2 yang beriman..amiin]

jadi kat bawah ni,saya nak letak la lirik nasyid tu..sila la hayati yea..=)

"Saat Lafaz Sakinah"



Heningnya
Sunyi suasana
Lafaz sakinah bermula

Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda


Adalah aku wali puteriku
Serah kini amanahku ini padamu
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya

Chorus
Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu
Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya




Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku

Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu








No comments:

Post a Comment