Thursday, October 29, 2009

SERUAN RINDU~


hati yang merindu
adakah yang bisa mengerti?
adakah yang bisa fahami?
adakah yang bisa mengganti?
aku mahu dimengerti
aku mahu difahami
tapi aku tak mahu ada yang mengganti...


kerana kekasihku ini
selamanya kekasih hati
takkan ada yang bisa mengganti
walaupun engkau bergelar menteri


kerana dia yang tolong aku
dia yang nyanyikan aku
dia yang tatihkan aku
dia yang ajarkan aku
dari alif ba ta...hingga aku pandai mengaji
dari a b c...hingga aku pandai berdeklamasi...


terlalu rindu rasanya hati
buat ayah yang sangat aku cintai
ingin sekali mengusap jari
berbual mesra sepanjang hari
sambil depannya ada kopi
yang kita lalui di saban hari
tika dulu kau di sisi....


walau aku tahu kau tak mungkin kembali
tapi dihati ini aku tetap teguh berlirik sepi
datanglah ayah,walaupun di alam mimpi...


aku yang kau dulu manjakan
sudah dewasa
sudah bergelar si dara
sudah tahu erti sengsara


andai kau di sini wahai ayah...
ahh aku tahu itu tak mungkin...
kerana kau kini di sisi NYA
bersama yang maha PENCIPTA
sungguh hati ini rindu padanya
ingin menatap matanya
berbalas senyum dengannya
mengadu kisah berbual manja
rindu dimarah tanda kasihnya


kasihmu ayah kasih sejati
selamanya akan ku ingati
doa buatmu sentiasa dalam pohonku
moga suatu hari bisa ketemu
di syurga Illahi
yang kekal abadi
buat ayah...
inilah nukilan dan seruan rinduku
ku cipta meluahkan rindu
kerana buat selamanya...
akulah puterimu.....


No comments:

Post a Comment