Saturday, October 24, 2009

JIKA......


jika aku mampu.....
aku mahu kau selalu di samping aku
aku mahu kau yang jadi pendamping aku
aku mahu kau yang lihat tiap baris senyum ku
aku mahu kau yang dengar segala tawa riang ku
dan aku mahu kau yang kesat tiap titis air mata ku...


jika aku punya kuasa
aku mahu kau yang jadi pembimbing aku
aku mahu kau yang jadi imam di setiap sujudku
aku mahu kau yang jadi pemimpin bagiku
agar dapat kau pimpin sepasang tanganku
dalam langkah kaki yang lemah ini
nescaya aku tak sesat di jalan penuh liku...


tapi aku tetap makhlukNYA
yang hanya manusia biasa
dengan sedikit cekal di dada
aku masih di situ terus berdoa...


kerana aku tahu aku tak mampu
dan aku manusia biasa
yang selamanya tak punya kuasa
untuk melerai segala resah di dada...
biar aku kekal di situ
menghadapMU di satu penjuru
menadah tangan terus meminta
moga takdir temukan CINTA......


*oh angin...sampaikan salam rindu penuh kasih ku padanya....moga rahmat TUHAN sentiasa bersamanya....

No comments:

Post a Comment