Sunday, October 25, 2009

nota rindu

dari dalam kamar
aku bisa dengar rintik hujan
yang turun renyai
membasahi bumi tuhan


dalam kesejukan dan kedinginan malam
aku berpeluk tubuh dalam suram
rupanya aku keseorangan


sangka ku
aku berteman mereka
yang bisa buat aku hangat
tiap kali kami bersama...


tak pernah aku lupa
gelak tawa mereka
senda gurau mereka
tatkala umur mencecah remaja


kau,aku,dia,mereka...
kita bersama..
berpijak di bumi yang sama
menuntut ilmu di tapak yang sama
mengaji al Quran di surau yang sama
mengangkat ikrar dalam dewan yang sama


tapi ada yang lain...
aku pernah didenda
dia pernah dirotan
mereka pernah disebat
sumpah seranah bagai biasa
konon nya marah pada si bapa dan mama...


dan kini yang dulu nya kecil sudah dewasa
tapi ilmu masih belum penuh di dada
dan diri terasa hina
kerana mengapa dulu
selalu saja marah pada bapa dan mama...


aku berpeluk tubuh sendiri
mengingat kembali genggaman tangan
kau,dia dan mereka....
dulu pernah hangat
kini hilang tiada....
apakah bisa kita kembali bersama??
untuk kembali ketawa mesra..
mengaji bersama
dirotan bersama


sungguh aku rindu akan segalanya
mahu ku ulang tiap helaian cerita kita
tapi kita punya haluan berbeza
doa ku moga kalian juga
tidak pernah akan lupa
akan segala galanya
yang selamanya
MILIK KITA....


[buat semua sahabat SAMER 00' -04']


No comments:

Post a Comment