Tuesday, November 3, 2009

AKU DAN PUISI SEPIKU



dalam sunyi malam
aku melihat langit
tinggi di atas sana
dan aku nampak bintang
aku cuba mengira tiap satunya
tapi tak berjaya...


bintang-bintang bagai mengejek aku
yang gagal menjejak jumlah mereka
kemudian aku berhenti seketika
dari mendongak pada langit


ku buka helaian putih
dari lembaranku
dan tangan ini jadi laju
untuk mencoret lagi
bait-bait perasaan
yang sedang berlagu penuh syahdu
di lubuk hati ini....


entah sejak bila aku mula menulis begini
entah sejak bila pula aku jadi puitis begini
melahirkan kata cinta
melagukan baris rindu
yang belum pasti untuk siapa....


tapi aku bingung kembali
dari mana datang segala bait rindu dan cinta ini
siapakah yang telah jadi sumber inspirasi
apakah dalam diam aku mula menyintai?
hingga segalanya hanya terluah dalam puisi sepi ini...


aku kembali mengintai pada langit
bintang bagai bukan lagi mengejek
tapi tersenyum padaku
yang hanya mampu meluahkan rindu
dalam coret puisiku
biarlah aku terus meluah rasa rinduku
biarlah aku terus bercerita hangat cintaku
hanya di sini,di dalam puisi sepiku.....


*Ya Allah,jika ada cinta yang berlabuh untukku,janganlah cinta itu melebihi cintaku padaMu...yang selamanya kekasihku...kuatkan lagi tali cintaku padaMu,tambahkan lagi zikir rindu buatmu..moga apabila ada cinta yang berlabuh,cinta itu sentiasa dalam rahmatMu Tuhanku.....

No comments:

Post a Comment