Monday, November 23, 2009

BERFIKIR AKU..


aku di situ....
berfikir akan sesuatu
apakah bisa si gadis itu mencari cinta
apakah bisa si gadis itu meluah cinta
atau...
sebaiknya sabar menunggu hadirnya cinta
lalu pendamkan saja segala bait-bait puitis cinta...


kerana bimbang dijaja bagai gadis yang tak manis
keluar berlari mencari cinta
yang konon sejati lagi kekal selamanya...
lalu..
ada baiknya ku pilih jalan kedua
duduk menanti sambil berdoa
moga Tuhan temukan cinta
yang sentiasa dalam restu dan rahmat-NYA


aku yang penuh lemah dan serba kurang
mengharapkan Tuhan temukan dengan yang ada iman di dada yang lapang
agar bisa jadi imam pada tiap sujudku dengan senang
lalu dia tutup tiap sudut lemahku yang serba kurang...


yang penuh iman itu jadi pujaan
agar dapat temani aku mengaji tiap baris al-Quran
agar jadi imam dalam tahajud dan taubat tika di langit ada bulan
agar dapat pimpin aku ke syurga idaman
menuju alam akhirat yang kekal sepanjang zaman......

No comments:

Post a Comment