Wednesday, November 4, 2009

MAAFKAN AKU


kamu,aku,dia dan mereka
kita pernah dicop dengan satu nama yang sama
kerana itu kita pakai lencana yang sama


tapi kita sudah dewasa
kita sudah berada di dunia berbeza
aku di sini,dia di situ
kamu,kamu dan kamu
nun...jauh di sana...


dan atas nama yang pernah kita kongsi bersama
kamu,aku dan kamu..berteman semula
ada gundah yang aku lepaskan
ada gembira yang aku kongsikan
ada tangis yang aku luahkan
ada juga bual kosong yang aku selitkan
segalanya pada kamu dan kamu
teman yang dulu tak pernah aku dekatkan...


andai saja kamu bisa tahu
betapa aku bersyukur
berteman insan sebaik kamu
yang tak pernah kasari aku
dalam tiap tuturmu
yang sabar mendengar kisahku
dalam tiap waktu lapangmu
yang berusaha memberi teka-teki baru
walaupun jawapannya tak pernah aku tahu...


tapi..
satu yang perlu kamu tahu
bukan aku mahu begini
bukan aku mahu ikut perasaan bodoh ini
aku cuma tak mahu nama kamu hilang seri
bimbang jika aku punca semua ini...


maafkan aku
jika aku beri imej buruk pada kamu
maafkan aku
jika selama ini aku jadi penyibuk dalam hidup kamu
maafkan aku
jika aku tak pernah patut masuk dalam kotak kamu
maafkan aku
yang terlanjur berkawan dengan kamu....


aku jadi buntu
.....
.....
.....
tak mahu ganggu kamu
takut calarkan nama gah kamu
takut cacatkan sudut sempurna kamu
takut kamu tersinggung pada usikan mereka itu


aku yang buntu jadi keliru
perlukah aku menyepi
dalam duniaku sendiri
dan maafkan aku kerana penuh emosi
niatku cuma mahu jaga sekeping hati....


*kite emo eh??tapi memang kite takut kamu marah pade kite,dan lepas tu,jadi tak mau pule berkawan dengan kite..kite takut kamu salah fikir pasal kite..kite tak marah pade mereka,kamu atau sape-sape...kite cume takut kamu yang tak selesa...tapi kalau betul yang kamu tak ape-ape..dan tak kesah pasal ni semue..jadi saye pon jadi lege..dan boleh senyum semule....

No comments:

Post a Comment