Monday, November 30, 2009

MAAF BUAT SAHABAT

[nukilan buat sahabat: Mawar Berduri]

termenung aku di kamar sepi
sambil depanku ada lilin menemani
terfikir aku tentang dia yang telah pergi...


marahkah dia padaku?
meluatkah dia dengan alasanku?


maafkan aku yang gagal mencari waktu
untuk hiburkan hatimu waktu kau bersamaku
bukan aku tak ingin bertemu kamu
dan meluang waktu..
cuma aku tak punya banyak waktu
kesempitan dan kesibukan jadi penghalang aku...


maafkan aku yang kau rasa tak seperti dulu
buat kau rasa jauh setelah cincin tersemat indah dijarimu
maaf kerana aku selalu fikir kasihmu akan berbeza
kerana pastilah dia yang akan jadi lebih utama...


bukan aku sedih melihat kau bahagia
bukan aku cemburu melihat kau mengungkap cinta
dihatiku berbunga indah untukmu
moga hilang segala sengsara yang kau pikul dahulu...


mungkin aku yang belum bisa terima perubahan status kamu
terlalu berfikir apakah kehadiranku bakal ganggu kamu dan cintamu
lantas aku halang diriku dari selalu mencari kamu...


di lorong itu..
tiada lagi lagu kita
di padang itu..
tiada lagi suara kita
di jalanan itu..
tiada lagi tawa kita
kerana kamu telah pergi..
dan jarak pisahkan kita lagi...


buat kau cinta hati sahabatku
kau yang sudah bergelar suami kepada sahabatku
tatanglah hati sahabatku ini
jangan ada lagi mutiara berderai dipipi
kau dan dia dua sejoli
moga cekal dan tabah dalam tiap liku
yang bakal kau harungi dalam hidupmu...


buatmu temanku..
sahabatku..
pendamping sepiku..
pengubat airmataku..
maafkan aku yang gagal jadi temanmu
gagal beri senyum padamu..
aku butuh waktu yang baru
agar dapat aku tebus segala silapku..
buatmu..kau tetap cahaya yang menerangi
menjadi sumber inspirasi
kekalkan aku sebagai teman sejati..
maafkan aku..
duhai sahabat....

No comments:

Post a Comment