Thursday, November 12, 2009

DAMBAANKU


di atas tikar di satu penjuru
berteleku aku menghadap yang SATU
mengimbau tiap dosa-dosa lalu
apakah aku pantas jadi hambaMu...


betapa aku penuh dosa dan cela
ampunkan aku wahai yang ESA
diri yang lemah ini lalai dan leka
pada godaan dan mewah dunia


aku yang keruh
tidak lagi bersinar
terlalu jauh telah aku berjalan
terlupa sebentar pada manisnya iman


aku yang keruh
ingin kembali jernih
berjalan atas nikmat kasihMU
bernafas dengan nadi cintaMU


Tuhan..
ampunkan hambaMU ini
kuatkan iman hambaMU ini
cekalkan hati hambaMU ini
aku yang lemah lagi tak berdaya
terlalu amat dambakan kasih dan cinta
dariMU yang ESA...


Ya Illahi...
ingin aku jadi seperti Sumayyah
jadi seperti Rabi'atul Adawiyah
jadi seperti Aisyah yang merah..
ingin hati ini seteguh mereka
tapi aku yang keruh penuh dosa...


ampunkan aku Ya Allah
hati yang keruh ini ingin jadi jernih
jernih dan putih
sesuci embun di pagi nan syahdu
kurniakan aku keampunanMU
bekalkan aku kekuatan itu
agar selamanya damba cintaMU
pada KAU yang SATU...

No comments:

Post a Comment