Thursday, December 10, 2009

AKU TAKUT MATI


Subhanallah,
maha suci Allah..
Alhamdulillah,
segala puji bagi Allah..
Lailaha illallah,
tiada Tuhan melainkan Allah..
Allahuakbar,
Allah yang Maha Besar..


oh Tuhan...
Kaulah Yang Maha Mendengar
bisa dengar bisik hati tiap hambaMU
Kaulah Yang Maha Melihat
bisa lihat gerak geri buruk baik hambaMU...


terfikir aku akan hari matiku
apakah aku bersedia menghadapi segalanya itu?
mengakhiri alam dunia
yang penuh godaan nafsu dan dosa
mengakhiri alam dunia
yang sepatutnya kita jadikan
tempat menuai amal untuk hari muka
di akhirat yang kekal selamanya...


oh Tuhan...
aku takut mati
tapi janji MU adalah pasti
selepas dunia barzakh menanti
alam barzakh yang perlu kita hadapi sendiri
hanya amal soleh yang dibawa sekali...


aku takut mati
tapi janjiMU adalah pasti
munkar nakir yang akan datang singgah
ke kubur kita di alam barzakh
bertanya mereka soalan yang kita rasa mudah
tapi amal perbuatan lah akan memunggah
mencari jawapan berdasarkan amal-amal yang sudah...


Ya Allah...
amalanku masih lemah
zikirku masih belum tersusun indah
kuatkan aku ya Allah
ingatkan aku ya Allah...


akan aku terus perbaiki kelemahan dalam amalanku
akan aku terus perindahkan alunan zikir rindu padaMU


bantu aku selalu Tuhanku
agar tangan ini kuat berpegang ditali MU
aku ingin taliMU yang ikat cintaku
agar aku tak lupa segala janjiMU
lalu aku sujud dalam hamparan cintaMU
dan bertasbih zikirku
dalam tangisan mengenang dosa lalu
ampunkan aku wahai Tuhan,
yang memiliki tiap denyut nadi nyawaku...

No comments:

Post a Comment