Tuesday, December 15, 2009

MEMANG AKU CEMBURU

Benar,
memang aku cemburu melihat itu
memang aku tak suka melihat itu
memang aku jadi kecil hati melihat itu...


Dan benar juga,
aku marah dengan hatiku
dengan hati yang mudah cemburu
yang tak suka melihat itu
yang kecil hati dengan perkara itu...


Apakah aku layak untuk cemburu?
Apakah aku layak berperasaan begitu?


Sudah aku balut kemas-kemas hati ini
supaya tak ada yang dapat usik
sudah aku tutup rapat-rapat hati ini
supaya tak ada yang dapat masuk
tapi aku kalah lagi
kalah untuk ke sekian kali
kenapa hati ini begini?
kenapa aku jatuh hati?


Sakit bila ada yang mencuri hati
tapi ku diamkan segalanya dalam sepi
takut jika hati ini tak dipeduli
bimbang jika hati ini dibiarkan sunyi...


Dan kerana keberanian tiada padaku
aku terpaksa berdiam melihat semua itu
dan dalam hatiku tercalit rasa cemburu
maafkan aku kerana rasa begitu...

No comments:

Post a Comment