Monday, December 7, 2009

KABUR DALAM KELABU

seandainya,
manusia itu bisa menterjemah
segala yang terlindung dalam hati
pasti segalanya lebih mudah
pasti berkecil hati tak akan terjadi...


Tuhan..
kerana aku tak bisa lawan kehendakMU
aku jadi pasrah mengikut alir waktu
andai ada yang bisa faham tentang aku
yang tersiksa dalam awan kelabu
keliru dan kabur dengan arah tuju...


jelas Tuhan sedang menguji aku
diberi olehNYA segala yang indah
turun dari langit dalam satu waktu
bezanya cuma saat yang berubah
ada yang turun sangat lambat
ada yang turun mengejut
ada juga yang turun tak terlalu cepat
tapi inilah segala yang terindah...


andainya aku bisa jadi adil
dengan lagu cinta yang aku nyanyi sendiri
pasti tak akan ada yang ganjil
tapi aku kabur dalam kelabu ini
belum ada cukup cahaya yang dapat terangi
lalu hilangkan kabur kelabu ini


fahamilah bahasa sayang hati ini
ketahuilah puisi rindu jiwa ini
selamilah lautan cinta hati ini
genggamilah hangat janji penuh setia ini...


dan aku kembali jadi takut
kerana sungguh aku rasa kabur
tak bisa tangan ini menghulur
pada tangan-tangan yang mungkin lebur...


sungguh Tuhan sedang menguji
pada aku yang lemah ini
apakah kesudahan takdir cinta ini
lalu aku terus sujud dan menyepi
biar DIA yang tentukan jalan ini
kerana aku sangat kabur untuk memilih sendiri...

No comments:

Post a Comment