Thursday, December 31, 2009

LAUTAN HATI

Seketika aku melihat ke potret itu
tersenyum dalam suram aku melihatnya
dan terkenanglah aku pada sejarah lalu
mengimbau tiap satu dari kisah cinta penuh duka
kau minta aku dendangkan lagu cinta
kau minta aku ceritakan kisah cinta
kau minta aku deklamasikan sajak cinta
kau minta aku tiupkan hembusan cinta
jadi kabur aku dalam suasana penuh cinta
rupanya itu cinta yang palsu belaka
segalanya adalah bohong
bicaramu adalah dusta
hanya mulut yang manis bagai gula
bodohnya aku yang membentang hamparan cinta
bodohnya aku yang memberi lautan cinta
hamparan cintaku itu
penuh lembut selembut sutera
tapi tetap bisa hangatkan kau yang dingin
lautan cintaku itu
terlalu luas dan dalam untuk kau seorang
tapi rupanya kau bukan perenang setia


Lautan cinta hatiku ini
terlalu dalam untuk diselam
terlalu luas untuk dijadikan laluan belayar
lautan cinta yang sentiasa hangat bergelora
sudah aku tukar jadi lautan yang mati
bagai laut mati yang tiada hidupan
begitulah lautan hatiku
sudahlah jangan kau dekati laut cinta hatiku ini
laut cinta yang telah jadi laut mati
kau takkan berjaya selam ke dasar lagi
kerana lautan cinta dalam hatiku adalah
LAUTAN MATI.

No comments:

Post a Comment