Friday, December 4, 2009

TUHANKU


Wahai Tuhanku,
KAU yang satu
yang ku rindu..
berjalan aku di atas nikmatMU
bernafas aku dalam kasih sayangMU...


Tuhan,
ampunkan aku
yang leka dalam waktu
ampunkan aku
yang lupa pada janjiku
janji pada Maha Pencipta
saat roh ditiup olehNYA
tika aku dalam rahim bonda...


Tuhan,
aku ini insan penuh lemah
tak berdaya cepat mengalah
belum mampu jadi muslimah yang gagah...


tewas aku dalam ujianMU
gagal aku dengan dugaan itu
dan tertunduk aku kerana malu...


Tuhan,
aku mohon kuatkan hati ini
awasilah tiap gerak geri tubuh ini
izinkan aku terus bertasbih dalam zikir sepi
agar aku tabah menghadapi mimpi ngeri...


Tuhan,
aku pasrah segala takdirMU
kerana KAU Maha Tahu apa yang terbaik untukku
kerana KAU lebih pasti apa yang aku mampu
dan menangislah aku dalam syahdu dan pilu
menadah tangan mengharap cintaMU..
ampunkan aku,Tuhanku...

No comments:

Post a Comment