Friday, December 25, 2009

TENTANG KAMU


bersinar mataku
tiap kali berbicara tentang kamu
berbunga hatiku
tiap kali berbisik tentang kamu
apakah aku tahu tentang kamu?
apa pula yang aku tak tahu tentang kamu?


dan segalanya bermula
puisiku berlagu,itu tentang kamu
kataku berpuitis,itu tentang kamu
airmataku mengalir,itu tentang kamu
hatiku jadi pedih,itu tentang kamu
bibirku penuh senyum,itu tentang kamu
mataku menjeling tajam,itu tentang kamu
penaku ligat menari,itu tentang kamu
dan segalanya adalah tentang kamu


aku mahu segalanya tentang kamu
jadi tabir pagi subuhku
peneduh aku tika aku dalam terik siang
menghembus angin lembut saat petangku
dan menghampar selimut bersulam cinta
saat aku terlena di malam-malamku


dan tentang kamu
satu-satunya yang aku tunggu
dalam sabar aku menanti
seruan ini pasti kau mengerti


dan sebenarnya
aku belum tahu tentang kamu
belum pasti siapa kamu
yang bakal isi kamar hatiku
tapi aku penuh yakin
rindu dan cinta ini
sedang bercakap tentang kamu
walau aku belum pasti
siapakah kamu
kerana rahsia itu
selamanya hanya Tuhan yang tahu.

No comments:

Post a Comment