Sunday, February 7, 2010

SAHABATKU YANG JAUH


dalam hening malam aku masih berjaga
entah mengapa aku masih belum terlena
mungkin terkenang sahabat yang jauh di sana


aku rindu sahabatku
jauh merantau-di sana,jauh di sana
melalui hidup baru di bumi Anbiya'
merantau jauh dari bumi kelahirannya


terfikir aku tentang sahabatku
bicara sendiri aku dalam hatiku
"sihatkah dia?"
"bahagiakah dia?"
"lenakah tidurnya?"
lalu tersenyum aku penuh yakin


sahabatku pasti sihat
diberi makan dari suapan tangan suami kecintaannya
sahabatku pasti bahagia
lalui hari dalam belaian dan senyuman suami kesayangannya
sahabatku pasti lena
dalam tidur yang dibuai indah di alam mimpi dalam pelukan suami kerinduannya


aku rindu senyum manis sahabatku
aku rindu gurauan manja sahabatku
berbahagia kamu selalu duhai sahabat
cekalkan hatimu tatkala diselangi duka
ujian Tuhan itu pasti tidak sia-sia
teruskanlah perjuanganmu di bumi Anbiya
sentiasa kamu dalam doaku wahai pengantin muda



No comments:

Post a Comment