Tuesday, January 26, 2010

AKU BUKAN KEKASIHMU


terdiam aku dalam rasaku
aku kecewa dengan permainanmu
adakah kau perbodohkan aku
atau kau memang anggap aku ini
bagai bahan yang tak punya hati


aku bukan kekasihmu
pernah dulu aku beri hati ini padamu
pernah dulu aku curahkan perhatian untukmu
pernah dulu aku hanya senyum padamu
pernah dulu aku hanya bercerita tentang kamu


tapi kau tak hargai aku
walau sekilas tidak kau pandang ke arahku
hanya aku yang memberi sepenuh hati
kau sekadar menerima menyenangkan hati


aku kecewa hampa dengan tingkahmu
seolah aku langsung tiada harganya di sisimu
lalu aku mengorak langkah pergi dari bayangmu
aku bina harapan baru buat hidupku


telah hilang segala kecewa hatiku
telah musnah segala kesedihan lalu
telah kering segala airmataku
tapi kau datang kembali menggangu hati
berpura ikhlas bagai menghargai


hatiku jangan kau cuba usik lagi
sakit aku tiap kali kau kembali
tolonglah pergi kau bukan kekasih hati
aku sudah punya jalan sendiri


pergilah
pergi
pergi dan tak usah kembali
aku bukan kekasihmu
dalam susah atau senangmu
aku tak mahu kau gunakan aku
hati ini bukan untukmu

No comments:

Post a Comment